PH лампи

PH ЛАМПИ




<font size="+2">PH 3 -2½ Лампи тип Cтълб</font>

PH 3 -2½ Лампи тип Cтълб

PH 3 -2½ Лампи тип Cтълб е член на фамилията PH 3 абажура, а принципът на PH системата с 3 абажура е създаден в продължение на няколко трескави месеца през зимата на 1925-1926 г. за изложението във Forum в Копенхаген.

Ето какво казва Poul Henningsen за тази нова система през 1926 г: "Истинската иновация в системата PH е създаването на светлина, която е едновременно без отблясъци и икономична. Достатъчно лесно е да се създаде система с абажур без отблясъци (индиректна и силно засенчена светлина), ако сте готови да изгубите част от светлината, и е сравнително лесно да се създаде система, която е изключително ефективна, ако пренебрегнете факта, че тя е изключително дразнеща за очите (силни отблясъци и т.н.), но е изкуство да се създаде светлина, която е едновременно икономична и без отблясъци."
<font size="+2">Система с 3 нюанса</font>

Система с 3 нюанса

Преди производството на системата с 3 нюанса Poul Henningsen и Louis Poulsen Lighting работят заедно по дизайна на осветителните тела за датския павилион на Световното изложение в Париж през 1925 г.

Когато Хенингсен проектира тези осветителни тела за Световното изложение, той вече си е играл с идеята, че логаритмичната спирала може да бъде подходяща основа за проектиране на нов абажур.

Комбинацията от дифузно отражение и дъгообразен логаритмичен абажур дава възможност на Poul Henningsen да контролира отблясъците и сенките на осветителното тяло, тъй като всеки абажур намалява равномерно количеството на излъчваната светлина поради разстоянието си от източника на светлина.
<font size="+2">Художник със светлина</font>

Художник със светлина

Преминаването на яркостта от сянка в сянка изглежда хармонично. Размерът на сенниците и тяхното разположение се определят от необходимостта да се намалят отблясъците, пряката светлина и изискванията за разпределение на светлината.

От самото начало беше ясно, че концепцията е изключително гъвкава. Fra begyndelsen var det åbenlyst at conceptet var yderst fleksibelt. Беше възможно не само да се създадат осветителни тела с много различни размери, но и с различни долни части - боядисани в бяло, посребрени или позлатени.

Тези различни долни страни помогнаха да се създадат различни варианти на осветление.
<font size="+2">PH осветителни тела</font>

PH осветителни тела

Осветителните тела PH са проектирани като рационална осветителна система, при която размерът на абажурите, материалът и повърхността им могат да се комбинират в зависимост от дизайна на лампата.

Всеки вариант на размера на абажура е придружен от комплект средни и долни абажури, така че съотношението на абажурите е приблизително 3:2:1.

От самото начало един от базовите модели в серията е PH 5/5. Първата цифра обозначава диаметъра на сенника, а втората - че придружаващите го средни и долни сенници са създадени, за да съответстват на този конкретен тип сенник.

В този случай моделът 5/5 е имал сенник с диаметър 50 cm, среден сенник с диаметър 31 cm и подсенник с диаметър 16,5 cm.
<font size="+2">PH лампи - вечна класика</font>

PH лампи - вечна класика

Тази комбинация работи добре, когато лампите са окачени сравнително високо, но когато висулките са окачени на по-ниско ниво, по-подходяща е комбинацията от голям абажур с по-малки среден и долен абажур.

Така се раждат PH 2/1 и 3/2. Системата PH 3-shade започна като решение за висулки, като скоро програмата за осветителни тела беше разширена, за да включва настолни, подови и стенни версии, както и по-големи висулки.

В резултат на комбинирането на различни размери, материали, повърхности, цветове и светлинни източници през годините са създадени хиляди варианти.
<font size="+2">Поул Хенингсен</font>

Поул Хенингсен

Поул Хенингсен си представя, че гостите на ресторант искат топло и уютно осветление и затова избират позлатена повърхност, докато в болница или зъболекарски кабинет се използва бялата боядисана повърхност.

Всички първи осветителни тела са произведени с метални абажури, но Poul Henningsen иска да произведе и вариант с крива на разпределение на светлината с по-малко светлина, насочена надолу. Резултатът е абажур, изработен от опалово стъкло с пясъкоструйна долна повърхност.

Стъклените абажури позволяват на 12 % от светлината да прониква и по този начин да допринася за общата светлина в помещението, докато по-голямата част от светлината все още се отразява навън и надолу от матовата долна част на абажурите.

Същите принципи, които стоят зад матовите метални сенници, се прилагат и за новия материал на сенниците.
ПРОЧЕТЕТЕ ПОВЕЧЕ ЗА ПУЛ ХЕНИНГСЕН И ВИЖТЕ МНОГОБРОЙНИТЕ МУ ЛАМПИ ТУК